گروه تخصصی تابلو نامور، سازنده انواع تابلو های تبلیغاتی: تابلو برجسته ، کامپوزیت ،استیل ، چلنیوم ، پلکسی ، لایت باکس ، فلکسی

  • 57996 021 سفارشات

      

    02144860911 شماره کارخانه

line
line

خانه - مقالات - تابلوسازی در ایران واهمیت آن بر کسب و کار چه می باشد؟

تابلوسازی در ایران واهمیت آن بر کسب و کار چه می باشد؟

 

برای همه ما پیش آمده است که در هنگام ورود به مغازه یا شرکتی، اولین چیزی که ما را جذب کرده، تابلوی سر درب بوده است. تابلو ها از گذشته تا به امروز اصلی ترین تبلیغات یک کسب و کار بوده اند. به همین دلیل است که طراحی و ساخت تابلو ها حائز اهمیت می باشد.

اولین اساس ارتباط با مشتری و جذب مخاطب، تابلوی مغازه می باشد. مردم، فروشگاه ها و کسب و کار های مختلف را از طریق تابلوی آنها شناسایی می کنند. برای ساخت تابلو های تبلیغاتی و سر درب باید به نکاتی توجه نمود که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

تاریخچه و پیشینه تابلو سازی در ایران:

استفاده از تابلو ها برای معرفی و شناسایی یک کسب و کار به سال ها قبل باز می گردد. در گذشته نیز کسیکه برای معرفی کسب و کار، از علائم و اشکال مختلف در سر در مغازه خود استفاده می کردند. قبل از ابداع خط در تمام دنیا به غیر از زبان تنها راه ارتباطی میان انسان ها اشکال و نقاشی ها بودند. امروزه باستان شناسان از نقاشی های روی دیوار غار ها و صخره ها و دیوار نوشته ها اطلاعات بسیاری به دست آورده اند. بسیاری از علائم و اشکالی که امروزه از آنها در جای های مختلف شهر استفاده می شود، از گذشته برداشت شده است و این نکته نشان می دهد اشکال و تابلو ها همیشه بر ذهن انسان ها باقی می مانند.

حافظه دیداری انسان قوی تر از هر حافظه دیگر او است. برخی از علائم و اشکال تبدیل به یک زبان مشترک میان انسان ها شده است و در بسیاری از نقاط جهان از آنها برای رساندن مفاهیم مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال علامت تعجب در مثلث نشان دهنده اخطار و خطر است. این تابلو در هر کشور و شهری با هر زبانی نشان دهنده اخطار می باشد.

بعد از انسان های اولیه، یونانیان و مصریان نیز از اشکال و تابلو های کوچک که روی سنگ کشیده می شد برای شناسایی نظامیان استفاده می کردند. با اینکه در آن زمان ها برخی افراد با کشیدن نقاشی روی سنگ های بزرگ و اتصال در سر درب مغازه ، سعی در معرفی کسب و کار خود داشتند، اما یک زمانی به بعد استفاده از این روش بین تمامی مغازه داران رواج پیدا کرد. در همان زمان ها افرادی بودند که با کشیدن نقاشی هیجان انگیز و استفاده از اشکال زیبا روی چرم و سنگ مشتری بیشتری جذب می کردند. نظامیان نیز با کشیدن اشکال مختلف روی چرم، از آنها به عنوان پرچم استفاده می کردند. طراحی پرچم کشور ها نیز از همان زمان ها آغاز شد و رفته رفته تمامی دولت ها برای کشور خود با اشکال و رنگ های مختلف پرچم و نماد طراحی کردند.

                                   

در قرون وسطی و پیش از آن نقاشی و علامت ها مهمترین راه ارتباطی میان انسان ها بود، امروزه افراد با استفاده از متد ها و روش های مختلف از نقاشی ها به عنوان تابلو و جذب مشتری و رساندن پیام کوتاه و مفید به مخاطبان خود، استفاده می کنند.

به طور کلی از اواخر قرن 18 میلادی با اختراع لیتوگرافی صنعت تابلو نویسی به تابلو سازی تبدیل شد. این صنعت با اینکه در ایران نیز از گذشته وجود داشت اما به طور رسمی از قرن 19 وارد ایران شد. ایرانیان در گذشته برای معرفی کسب و کار خود نام های خود را به صورت تابلو در سر در مغازه، مطب، کارخانه و ... متصل می کردند.

از سال 1340 که  تابلو سازی در ایران رواج پیدا نمود، تابلو سازی به صورت رسم الخط روی شیشه، کاغذ، چوب و ... انجام می گرفت. پیشرفت تابلو سازی نیز از زمان ظهور تابلو های نئون و پلاستیکی آغاز شد. بعد ها با الگو برداری از صنعت تابلو سازی در اروپا تابلو سازی به صورت حروف برجسته، چلنیوم، تابلو فلکسی و ... در ایران نیز آغاز گردید. و امروز مفتخر این هستیم که تابلو سازی در ایران با تابلو سازی در اروپا برابری می کند و در بسیاری از زمینه های تابلو سازی از آنها پیشی گرفته ایم.تابلو سازی نامور نیز سعی نموده است تابلو سازی خود را منطبق با تابلو سازی در اروپا پیش ببرد و به یقین می توان گفت در سال های اخیر بسیار بهتر از تابلو سازان اروپایی عمل نموده است.

اهمیت تابلو سازی بر رونق کسب و کار:

اهمیت نصب تابلو در سر درب مغازه یا شرکت بر هیچکس پوشیده نیست. با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از علائم و اشکال تغییر نکرد و امروزه نیز تابلو ها راه های ارتباطی هستند. تابلو های راهنمایی رانندگی راه ارتباطی هشدار و اخطار پلیس به رانندگان می باشد. تابلو سر در مغازه ها و شرکت ها اولین راه ارتباطی میان صاحبان کسب و کار با مردم است. به یقین می توان گفت تابلوسازی و تبلیغات بدین شکل اصلی ترین راه جذب مخاطب و بازاریابی است.

         

در واقع اصلی ترین و قوی ترین رسانه تبلیغاتی تابلو ها می باشند. تابلو های جذاب و هیجان انگیز می توانند نظر مشتریان را ساعات ها به خود جلب کنند و این یعنی حک کردن برند یک کسب و کار در ذهن مشتری.

با اینکه مدل اشکال و نقاشی ها با گذشته تفاوت زیادی دارد اما صنعت تابلو سازی در عصر نوین همان هدف ( ارتباط افراد با یکدیگر و تاثیر گذاشتن بر ذهن انسان ها بدون صحبت کردن ) را دنبال می کند. به زبانی دیگر نوع تبلیغات و تابلو سازی با گذشته بسیار متفاوت می باشد اما در آخر هدف جذب افراد است.

در گذشته صنعت تابلو سازی وجود نداشت و هر فرد برای این کار مجبور بود به نجار، آهنگر یا نقاش مراجعه کند. با این حال این صنعت از گذشته به یادگار مانده است و ما نیز با تکنولوژی های جدید و ابداع روش های نوین صنعت تابلو سازی را برای آیندگان به یادگار خواهیم گذاشت.

باید بدانید، از دید اغلب مردم کسب و کار هایی که تابلو ندارند، دارای مجوز رسمی فعالیت نیستند. تابلو ها شناسنامه کسب و کار ها هستند. به همین دلیل دقت در طراحی و ساخت تابلو از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.                                         

         

شرکت تابلو سازی نامور فعال در صنعت تابلو سازی ایران بیش از یک دهه در این صنعت فعالیت و سابقه درخشان دارد و آماده ارائه بهترین خدمات به تمامی مشتریان خود می باشد.

از انواع تابلو ها که در تابلوسازی نامور ساخته می شوند به موارد زیر می توان اشاره نمود:

هر کدام از موارد بالا انواع مختلفی دارند که مناسب با هر کسب و کار ساخته می شوند. موارد زیر در طراحی و ساخت تابلو ها باید رعایت شوند.

نکات مهم در ساخت و طراحی تابلو:

برای آنکه یک تابلو مخاطب را به خوبی جذب کند و بازدهی داشته باشد، باید به نکاتی در طراحی و ساخت آن توجه نمود. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم:

  • انتخاب رنگ مناسب با کسب و کار.
  • طراحی تابلو باید مناسب با فعالیت مورد نظر باشد.
  • استفاده از روشنایی مناسب با محیط؛ همچنین به دلیل اینکه تابلو های نورانی تا مدت زیادی روشن هستند باید از لامپ هایی استفاده نمود که مصرف انرژی را به حداقل برسانند و در طولانی مدت نسوزند.
  • انتخاب متریال مناسب در ساخت تابلو با توجه به محیط؛ به عنوان مثال در مناطقی که باران زیاد می بارد و رطوبت هوا بالا است و یا در استخر ها باید از متریال ضد آب استفاده نمود. همچنین برای مغازه و فروشگاه هایی که در معرض تابش نور خورشید هستند باید در ساخت از متریال مقاوم در برابر تابش خورشید استفاده نمود.
  •  

        

قبل از سفارش ساخت تابلو لازم است با یک کارشناس بازاریابی مشاوره داشته باشید. در تابلو سازی نامور طراحی و ساخت تابلو ها بر اساس آخرین متد های جذب مشتری انجام می گیرد. همچنین طراحی به سه صورت سه بعدی انجام می گیرد، اینگونه کارفرما می تواند تابلوی خود را قبل از ساخت ببیند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در تابلو سازی نامور تماس حاصل نمایید.

شماره تماس 02157996

آدرس وب سایت http://namvarpanel.ir

 

 

 

 

مقالات مشابه

لایت باکس پارچه ای چیست؟

لایت باکس پارچه ای چیست؟

ادامه مطلب
تبلیغات محیطی چه تاثیری در فروش و شناخت کالاها دارد؟

تبلیغات محیطی چه تاثیری در فروش و شناخت کالاها دارد؟

ادامه مطلب
تبلیغات محیطی چه تاثیری روی مخاطبان خود می گذارد ؟

تبلیغات محیطی چه تاثیری روی مخاطبان خود می گذارد ؟

ادامه مطلب
توضیحاتی در مورد ساخت تابلو فلکسی

توضیحاتی در مورد ساخت تابلو فلکسی

ادامه مطلب
Error
Whoops, looks like something went wrong.