گروه تخصصی تابلو نامور، سازنده انواع تابلو های تبلیغاتی: تابلو برجسته ، کامپوزیت ،استیل ، چلنیوم ، پلکسی ، لایت باکس ، فلکسی

  • 57996 021 سفارشات

      

    02144860911 شماره کارخانه

line
line

خانه - مقالات - کاربرد لایت باکس در بازار تبلیغات شگفت انگیز است

کاربرد لایت باکس در بازار تبلیغات شگفت انگیز است

 

کاربرد لایت باکس در بازار تبلیغات، بسیار فراوان بوده و هست. تبلیغات، صنعت گسترده ای است که ابزارهای متفاوتی را برای رسیدن به مقصود اصلی خود استفاده می کند. بازار تبلیغات دنیای متنوع و رنگارنگی است که، در خصوص تمامی مشاغل و کسب و کارها، راه کار متفاوتی برای تبلیغ، ارائه می دهد.

تبلیغات، یک حوزه تخصصی می باشد که با علوم متفاوتی ترکیب می شود. علم تبلیغات با علومی چون، اقتصاد، رسانه، گرافیک، جامعه شناسی و... ادغام شده و محصولی مشترک را در بازارهای تبلیغاتی ارائه می دهند. هوشمندی، اصل مهمی در این حوزه شناخته می شود چرا که کوچکترین اشتباهی ممکن است مسیر تبلیغات را عوض کرده و با شکست بزرگی مواجه شود.

 

بررسی عملکرد صنعت تبلیغات در حوزه فروش

حوزه فروش در علم اقتصاد با بحث های زیادی همراه است. اقتصاد دانان همواره در تلاش اند تا راهکارهای موثری را در جهت افزایش فروش به صاحبین مشاغل و کسب و کارها ارائه دهند. صنعت تبلیغات نیز با بهره مندی از ابزارهایی که در اختیار دارد، در همین راستا قدم برداشته و آثار مثبتی برجا می گذارد.

یکی از عملکردهای مؤثر تبلیغات، پیوندی است که با صنعت تابلو سازی دارد. به این ترتیب تبلیغات با در دست داشتن انواع رسانه های تصویری و شنیداری، به فروش محصولات و کالاها، کمک رسان است. در واقع به طور کلی می توان گفت که دنیای فروش محصولات برای بقا خود، به حضور مستمر و دائمی تبلیغات نیاز دارد.

 

رابطه بین تبلیغات و تابلو سازی، مستقیم یا غیر مستقیم؟

همان طور که گفتیم پیوندی بین دو صنعت تبلیغات و تابلوسازی برقرار است. به این ترتیب یک رابطه مستقیم و محکمی تبلیغات با تابلوسازی دارد. برای درک بهتر این موضوع می توان این طور بیان کرد که، طراحی و ساخت انواع تابلو با هدف تبلیغات صورت می گیرد. بنابراین تابلوسازی ها به نوعی بخشی از فعالیت های تبلیغاتی را بر عهده دارند و نماینده صنعت تبلیغات هستند.

تابلوسازان به دلیل فعالیت هایی که در طراحی و ساخت تابلو در مشاغل مختلف انجام داده اند، خیلی خوب از تأثیر نصب تابلو بر مشتری اطلاع دارند. آزمون و خطاها در صنعت تابلوسازی باعث شده است که، امروزه آنها مشاوران خوبی برای انتخاب یک تابلو تبلیغاتی باشند.  

                                                  

تابلوهای تبلیغاتی ابزار قدرتمند تبلیغات

به طور کلی باید گفت که تبلیغات، دنیایی است که رسانه های متعددی را در اختیار دارد و از طریق این رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مشاغل، ایجاد می کند. به طوری که یک محصول را به سرعت به مردم معرفی کرده و یا یک کسب و کار و استارتاپ جدید را در مدت زمان کوتاهی معروف و صاحب نام می کند.

تابلو تبلیغاتی نیز یکی از رسانه هایی است که صنعت تبلیغات در اختیار دارد. در واقع یکی از راه هایی که می توان به سرعت با مردم ارتباط برقرار کرد تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر هستند. این تابلوها در هر مکان عمومی و پر رفت و آمدی که نصب شوند، حتماً تأثیرگذار و مؤثر خواهند بود.

بررسی عملکرد تابلو تبلیغاتی

اگرچه امروزه رسانه های گوناگونی مانند فضای مجازی قدرت زیادی در اطلاع رسانی و تبلیغات دارند، اما همچنان از تابلوهای تبلیغاتی به عنوان یک وسیله سودمند یاد می شود. چرا که این تابلوها در ابعاد و اشکال متفاوت در خیابان ها، اتوبان ها، مراکز خرید و خیلی از فضاهای دیگر قابلیت نصب داشته و تأثیرات چشمگیری خواهند داشت.

به بیانی دیگر این تابلوها، در نقاط مهم و حساس شهری نصب می شوند و بدون آنکه ما متوجه باشیم در ذهن و زندگی ما تأثیر می گذارند. زمانی که درخیابان قدم می زنیم، به مراکز خرید می رویم و یا در داخل اتومبیل خود در میان ترافیک یک اتوبان محصور مانده ایم، نا خودآگاه چشم ما با این تابلوها برخورد می کند و در همان درگیری ها و شلوغی ها، بی آن که ما متوجه باشیم، اثر خود را می گذارند.

رابطه بین تابلو تبلیغاتی و حوزه برند سازی

تابلوهای تبلیغاتی ارتباط مستقیمی با برند سازی مشاغل و کسب و کارها دارند. برند سازی و هویت بخشیدن به آن، از مباحث روز علم اقتصاد است. همچنین این موضوع دغدغه اصلی کسانی است که به تازگی یک کسب و کار جدید را راه اندازی کرده اند.

در چنین شرایطی تابلوهای تبلیغاتی کمک بسیار شایانی به آشنا کردن یک برند با مردم دارند. به طور مثال اگر دقت کرده باشید گاهی تابلوهای تبلیغاتی نامفهومی با یک جمله یا چند کلمه در قسمت های مختلف شهر نصب می شود، این اتفاق مردم را کنجکاو می کند و ذهن آن ها را آماده معرفی یک برند خواهد کرد.

سپس با نمایان شدن نام برند و حوزه فعالیت آن مردم به صورت شگفت انگیزی با برند مربوطه ارتباط برقرار خواهند کرد، چرا که ذهن آنها از قبل توسط تابلوهای تبلیغاتی درگیر این موضوع شده است.

آیا لایت باکس یک تابلو تبلیغاتی است؟

به درستی که لایت باکس را می توان یک تابلو تبلیغاتی خواند. تابلو لایت باکس، جز تابلوهای چند منظوره در تابلوسازی است، که از آن برای اهداف مختلف استفاده می کنند. تنها بخش کوچکی از انواع این تابلو را تابلو مغازه و فروشگاه ها تشکیل می دهد، در صورتی که لایت باکس کاربرد فراوانی در تبلیغات دارد.

یکی از دلایل بسیار مهمی که از لایت باکس، یک تابلو تبلیغاتی به وجود آورده است، حضور دائمی نور در این تابلو است، به طوری که بدون نورپردازی این تابلو قدرت تأثیرگذاری خود را از دست خواهد داد. بنابراین ساختار تابلو لایت باکس آن را تبدیل به وسیله تبلیغات شهری کرده است.

کاربرد انواع لایت باکس در دنیای تبلیغات

لایت باکس ها انواع گوناگونی دارند. بخش از آن به صورت حروف برجسته و سه بعدی ساخته می شود و بر سردر مغازه ها نصب می گردد. یک نوع دیگر از تابلو لایت باکس با نام لایت باکس دو طرفه یا همان لایت باکس پرچمی نیز عملکردی مشابه تابلو سردر مغازه را دارد، اما با شکلی متفاوت تر.

اما دیگر لایت باکس ها همچون، لایت باکس فریم لس، لایت باکس آلومینیومی و یا لایت باکس ایستاده حضور پررنگ تری در بازار تبلیغات دارند، به طوری که به راحتی در هر مرکز خریدی قابل مشاهده هستند. اما نکته مهم، استفاده درست و صحیح از هر کدام از این لایت باکس ها، در فضای مناسب است.

                                             

لایت باکس آلومینیومی در تابلو سازی و تبلیغات

شاید تا به امروز کمتر کلمه ای به اسم لایت باکس آلومینیومی را شنیده باشید، اما حقیقت این است که شما حتی اگر با نام این تابلو آشنا نباشید، حتماً بارها و بارها در سطح شهر این تابلو را مشاهده کرده اید. تابلو لایت باکس آلومینیومی از ابتدا با هدف تبلیغات در تابلو سازی ساخته شده است.

معمولاً این تابلو را در فضاهای پررفت و آمد نصب می کنند. به طور مثال ایستگاه های مترو یک نمونه مناسب برای نصب این تابلوها است. اگر دقت کرده باشید، در بسیاری از ایستگاه های مترو در ورودی و راهروهای آن و حتی گاهی اوقات در داخل واگن های قطار نیز، از لایت باکس آلومینیومی استفاده شده است.

 

کاربرد لایت باکس فریم لس در بازار تبلیغات

همان طور که از نام لایت باکس فریم لس پیدا است، در تابلو سازی تلاش بر این است که این تابلو بدون قاب و به صورت تمام صفحه دیده شود. ساختار این تابلو عملکرد آن را نیز متفاوت می کند. عموماً از لایت باکس فریم لس در فضاهایی سرپوشیده بیشتر استفاده می شود.

مراکز خرید و پاساژها فضاهای مناسبی برای نصب این تابلو هستند. بازار تبلیغات با ورود لایت باکس فریم لس ظاهر متفاوتی پیدا کرده است. همچنین یکی از حوزه هایی که این تابلو مورد توجه است، رستوران ها و مغازه های تهیه غذا می باشند، اکثر این مغازه ها برای تبلیغ لیست غذای خود، از لایت باکس فریم لس استفاده می کنند.

            

قدرت استثنایی لایت باکس ایستاده در حوزه تبلیغات

وقتی صحبت از تبلیغات با تابلوهای تبلیغاتی مطرح می شود، کمتر کسی است که از قدرت لایت باکس ایستاده در این حوزه اطلاع نداشته باشد. اما چرا این تابلو تا این حد تأثیرگذار است؟ جواب این سوال در ساختار این تابلو و چگونگی ساخت آن پنهان شده است.

تفاوتی که بین لایت باکس ایستاده و دیگر تابلوها وجود دارد این است که این تابلو به تکیه گاه و زمینه ای برای نصب و دیده شدن نیاز ندارد، بلکه تنها و بدون بهره مندی از فضای خاصی می تواند در هر مکانی نصب شود. علاوه بر این، این تابلو قابلیت ساخت در اشکال مختلف را دارد، که به همین دلیل به عنصر جذابیت در دنیای تبلیغات، قوت می بخشد.

                                               

چگونگی نصب لایت باکس ایستاده

یک تابلو لایت باکس ایستاده را می توان در قلب یک فروشگاه یا گوشه ای از مغازه قرار داد، حتی می توان این تابلو را در یک فضای باز مانند پارک ها و میادین شهر نصب کرد. به این ترتیب در نصب لایت باکس ایستاده محدودیت چندانی نداریم و در بسیاری از فضاهای باز و سرپوشیده قابل نصب است.

نحوه نصب این تابلو باعث بهتر دیده شدن برندها خواهد شد. این تابلو دقیقا روبروی مخاطب قرار می گیرد و مردم می توانند بدون هیچ مانعی به سمت تابلو رفته و از اطلاعات آن بهره مند شوند. نصب لایت باکس ایستاده در محیط های عمومی، فضایی متفاوت به محیط می بخشد و به صورت مستقیم افکار مردم را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

مقالات مشابه

لایت باکس پارچه ای چیست؟

لایت باکس پارچه ای چیست؟

ادامه مطلب
تبلیغات محیطی چه تاثیری در فروش و شناخت کالاها دارد؟

تبلیغات محیطی چه تاثیری در فروش و شناخت کالاها دارد؟

ادامه مطلب
تبلیغات محیطی چه تاثیری روی مخاطبان خود می گذارد ؟

تبلیغات محیطی چه تاثیری روی مخاطبان خود می گذارد ؟

ادامه مطلب
توضیحاتی در مورد ساخت تابلو فلکسی

توضیحاتی در مورد ساخت تابلو فلکسی

ادامه مطلب