گروه تخصصی تابلو نامور، سازنده انواع تابلو های تبلیغاتی: تابلو برجسته ، کامپوزیت ،استیل ، چلنیوم ، پلکسی ، لایت باکس ، فلکسی

  • 57996 021 سفارشات

      

    02144860911 شماره کارخانه

line
line

خانه - مقالات - تاثیر تابلوهای تبلیغاتی در فروش کالا، مثبت یا منفی

تاثیر تابلوهای تبلیغاتی در فروش کالا، مثبت یا منفی

 

تأثیر تابلوهای تبلیغاتی در فروش کالا، موضوع داغ و مورد بحث در علم بازاریابی، فروش و تبلیغات است. طبیعتاً با توجه به بزرگ تر شدن جوامع و همین طور پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، تبلیغات صنعتی ارزشمند شناخته شده و همه مردم از قدرت این حوزه خبردار هستند.

اما اگر بخواهیم در خصوص تأثیری که تابلوهای تبلیغاتی بر جذب مشتری و فروش محصولات دارند، صحبت کنیم باید بگوییم که، یک تابلو تبلیغاتی می تواند هم تأثیر مثبت بر فروش کالاها داشته باشد و هم تأثیر منفی! بنابراین اینگونه تابلوها، رمز و رازهای پیچیده ای را در خود نهان کرده اند.

 

            

 

اثر مثبت و منفی، چرا و چگونه

با این حساب سوالی که مطرح می شود این است که چرا یک تابلو می تواند مفید و در عین حال زیان بار باشد؟ در جواب باید گفت که در تابلوسازی تمامی تابلوهایی که با هدف تبلیغات ساخته می شوند، همگی در جهت افزایش فروش گام برمی دارند.

اما چه زمانی اثر منفی می گذارد، زمانی که برای یک کالا یا یک محصول جدید، از یک تابلو نامناسب استفاده کنیم. همچنین روش های غلط در طراحی، استفاده از ایده های نامناسب و سایر فعالیت هایی که در روند طراحی و ساخت تابلو صورت می گیرد، باعث می شود تا یک تابلو نه تنها فروش را افزایش ندهد بلکه میل و علاقه مشتری برای خرید محصول را کاهش دهد.

جایگاه تبلیغات در تابلو سازی

معمولاً در صنعت تابلو سازی، تابلو مغازه، تابلو فروشگاه، تابلو اداره ها و شرکت ها و... ساخته می شود. اما از زمانی که نصب یک بنر یا تابلو در مراکز خرید و جاهای شلوغ و پر رفت و آمد باعث افزایش فروش شد، تابلوسازی نیز متحول شده و تغییرات اساسی در آن به وجود آمد.

از آن پس علم تبلیغات در صنعت تابلوسازی رخنه کرد و ساخت تابلو تبلیغاتی آغاز شد. به این ترتیب تبلیغات جایگاه ویژه ای در این شغل و حرفه پیدا کرد. از این رو ما شاهد هستیم که در نقاط مختلف شهر، در فضاهای سرپوشیده و باز، انبوهی از تابلوهای تبلیغاتی نصب شده اند که هر کدام یک محصول و کالا جدید را تبلیغ می‌کنند.

 

تکنولوژی، تبلیغات، تابلوسازی

تکنولوژی پل ارتباطی بین تابلو سازی و تبلیغات است. در اصل در حال حاضر تابلوهایی که ما در نقاط مختلف شهر می بینیم، تجلی کاربرد تکنولوژی است که به تبلیغات و طراحی یک تابلو هویت می بخشد و جذابیت بصری ایجاد می کند. اما این تکنولوژی مستقیماً در کدام بخش ها دیده می شود.

طراحی تابلو به وسیله نرم افزارهای جدید، ساخت آن توسط ابزارهای پیشرفته و همین طور طریقه نصب تابلو همگی تحت تأثیر تکنولوژی های به کار رفته در آن، انجام می شود. بنابراین برای آن که به یک اثرگذاری متفاوت و فوق العاده در امر فروش برسیم، باید به تکنولوژی های نوین دست پیدا کنیم.

 

 

طراحی و ساخت تابلوهای تجاری

تأثیر تابلوهای تبلیغاتی بر میزان فروش، بستگی به چگونگی طراحی و ساخت تابلو دارد. برای موفقیت یک تابلو تبلیغاتی باید قدم اول در عرصه طراحی برداشته شود. یک طراح تابلو ساز می بایست ابتدا یک کالا و محصول را به خوبی بشناسد و با ویژگی ها و ابعاد تأثیر آن در جامعه آشنا شود، سپس با هوشمندی تمام شروع به طراحی کند.

هیچ تابلو تجاری بدون بهره مندی از خلاقیت در امر طراحی، بین مردم موفق نبوده است. چرا که مشتریان جذب ایده های جدید و نو می شوند. ایده هایی که ذهن آن ها را به چالش بکشد و انگیزه خرید را در آنها تقویت کند. در غیر این صورت یک وسیله خنثی و بی اثر بر در و دیوار فضاهای مختلف نصب می کنیم.

 

تأثیر تابلوهای تبلیغاتی در جذب مشتری

در واقع مهم ترین کاری که این تابلوها باید انجام دهند این است که جذب مشتری را به حداکثر برسانند. یک کالا زمانی فروش خوبی خواهد داشت که مشتری زیادی داشته باشد. بنابراین تمام توان تابلو باید در این بخش صرف شود.

جذب مشتری از طریق خلق جذابیت اتفاق می افتد. این جذابیت تنها به طراحی تابلو محدود نمی شود، بلکه استفاده از تکنولوژی های جدید در ساخت تابلو می تواند منجر به جلب توجه مردم شود. شکل تابلویی که ساخته می شود، روش نصب آن و همین طور نورپردازی های متفاوت سبب به وجود آمدن یک پدیده جدید خواهد شد.

 

روش های مؤثر در افزایش فروش

برای اینکه فروش را افزایش داد باید به سمت و سوی تبلیغات پربازده حرکت کرد. نصب تابلو تبلیغاتی یکی از صدها روش مؤثر در افزایش فروش است. زمانی که قرار است یک کالای جدید از سوی یک شرکت وارد بازار شود، چاره ای جز تبلیغات گسترده نخواهید داشت.

گاهی برخی از تابلوها چنان قوی طراحی و ساخته می شوند که تا مدت ها در ذهن مردم باقی می مانند. البته این پدیده زمانی رخ می دهد که مشاوران تبلیغات، طراحان و تابلوسازان با همفکری هم خلق ارزش کنند.

 

انتخاب تأثیرگذارترین تابلوهای تبلیغاتی

مسئله مهم انتخاب تابلویی است که بیشترین اثر گذاری را در بازار داشته باشد. بنابراین در میان این همه تنوع باید بر روی بهترین تابلو دست گذاشت و اقدام به خرید کرد. برای رسیدن به این کار باید سه فاکتور را در نظر داشته باشید:

  • جذابیت
  • انعطاف پذیری در طراحی و ساخت
  • شناخت سلیقه طیف گسترده مردم

 

لایت باکس در دنیای تجارت و فروش

تابلو لایت باکس هر سه مؤلفه تأثیرگذاری را دارد. یکی از ویژگی هایی که باعث شده تا توجه فعالان تبلیغات به  تابلو لایت باکس جلب شود، طرفه جویی در مصرف انرژی است. همان طور که می دانید، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی مصرف زیادی انرژی را به دنبال دارد.

بنابراین با انتخاب لایت باکس تا حد زیادی هزینه های مربوط به این موضوع کاهش پیدا می کند. نکته بعدی امکان نمایش تبلیغات به صورت تمام صفحه در لایت باکس های فریم لس است. به جرأت می توان گفت که انتخاب اول اکثر افراد، لایت باکس فریم لس است.

 

سازگاری با محیط

تابلو لایت باکس سازگاری خوبی با محیط اطراف خود دارد به طوری که این تابلو را هم در محیط ها بسته مانند، مراکز خرید، مغازه ها و فروشگاه ها می توان نصب کرد. و هم در محیط های باز مانند، خیابان ها و پارک ها و.. امکان نصب وجود دارد.

 

زیبایی و تأثیرگذاری

در گذشته از بنرهای پارچه ای برای تبلیغات استفاده می کردند، اما حقیقت این است که هیچ بنری نمی تواند جای لایت باکس را در این حوزه پر کند. چاپ طرح تابلو بر روی ورق های پلاستیکی و نمایش آن توسط نورهای دائمی، یزیبایی بی نظیری به تبلیغات خواهد داد.

 

بررسی تابلوهای سه بعدی

تابلوهای سه بعدی که اغلب آنها را با نام حروف برجسته می شناسیم، دسته ای دیگر از تابلوهای تبلیغاتی هستند. این تابلو یک نمایشگر نیست که صرفاً یک محصول جدید را نمایش دهد. بلکه یک وسیله برای تبلیغ برند و برندسازی است.

تابلوهایی از این دست، تبلیغات جامع تری را ارائه می دهند. نکته ای که در این بخش حائز اهمیت است این می باشد که، تابلوهای سه بعدی یک بلندگوی پر سر و صدا نیستند. بلکه اشیا صامتی هستند که بر سردر مغازه ها و فروشگاه ها نصب می شوند تا برای مردم و مشتریان آشنا و صمیمی به نظر بیایند.

 

تابلو چلنیوم

برخی از تابلوها به شکل چلنیوم ساخته می شوند. در واقع چلنیوم یک روش ساخت تابلو در تابلو سازی است که به وسیله آن می توان اشکال و حروف را با ضخامت بخشیدن به آن، به یک تابلو سه بعدی تبدیل کرد. انواع چلنیوم موجود در بازار میزان اثربخشی این تابلو را تعیین می کند.

در تأسیس مراکز خرید و مغازه های جدید، اشکال و حروف و لوگوها به صورت تابلو چلنیوم ساخته می شوند و در ورودی ها یا قسمت پر رفت و آمد مغازه نصب می گردند، تا به این ترتیب برند مورد نظر، به خوبی در ذهن مشتری حکاکی شود.

تابلو حروف برجسته پلکسی

یکی دیگر از تابلوهای حروف برجسته با ورقه های پلکسی ساخته می شوند. در ساخت این تابلو چلنیوم دخالتی ندارد و به وسیله همان ورق استفاده شده در طرح تابلو، بعد و ضخامت به آن داده می شود. شکل فانتزی این تابلو برای مغازه های مدرن کارایی بهتری دارد.

تابلو زمینه برای تبلیغات

اکثر تابلوهای تبلیغاتی می بایست بر روی یک زمینه ی خاصی نصب شوند تا جلوه خوبی داشته باشند. به این ترتیب تبلیغات در قاب و فریم مشخصی صورت می گیرد. این تابلوها انواع مختلفی دارند. مثلاً تابلو کامپوزیت یک نمونه از تابلوهای زمینه است. ورق های کامپوزیت در رنگ های مختلف در سردر مغازه ها و یا دیوارهای تعبیه شده برای تبلیغات نصب می شوند.

یکی دیگر از تابلوهایی که به عنوان زمینه استفاده می شود، تابلو ترموود است. این تابلو محبوبیت زیادی در بین مغازه داران و مردم دارد. حس خوبی که ترموود در محیط اطراف مغازه یا فروشگاه ایجاد می کند، باعث می شود تا همه مردم ناخودآگاه در این محیط کنار هم جمع شوند.

 

ترکیب هوشمندانه تابلوها

برای تأثیرگذاری در فروش کالا، باید تابلوهایی که قرار است برای تبلیغات استفاده شوند را به درستی با هم ترکیب کنیم. تابلو زمینه با تابلویی که روی آن نصب می شود باید یک ترکیب سازگار و زیبا ایجاد کنند. ایجاد تضاد در رنگ ها و توجه به بافت هر کدام از تابلوها، در نهایت ترکیب خوبی به شما ارائه خواهد داد.

مقالات مشابه

لایت باکس پارچه ای چیست؟

لایت باکس پارچه ای چیست؟

ادامه مطلب
تبلیغات محیطی چه تاثیری در فروش و شناخت کالاها دارد؟

تبلیغات محیطی چه تاثیری در فروش و شناخت کالاها دارد؟

ادامه مطلب
تبلیغات محیطی چه تاثیری روی مخاطبان خود می گذارد ؟

تبلیغات محیطی چه تاثیری روی مخاطبان خود می گذارد ؟

ادامه مطلب
توضیحاتی در مورد ساخت تابلو فلکسی

توضیحاتی در مورد ساخت تابلو فلکسی

ادامه مطلب